Publikace Apozice obrazu je odborným textem
zabývajícím se problematikou interpretace výtvarných děl a
edukačních programů. Autorka knihy představuje novou alternativní
metodu, tzv. metodu kruhové oscilace, ke které dospěla na základě
výzkumu a ověřování nových postupů při dlouholeté aktivní...
číst celé
Publikace Apozice obrazu je odborným textem
zabývajícím se problematikou interpretace výtvarných děl a
edukačních programů. Autorka knihy představuje novou alternativní
metodu, tzv. metodu kruhové oscilace, ke které dospěla na základě
výzkumu a ověřování nových postupů při dlouholeté aktivní praktické
činnosti v oboru galerijní animace. Metoda kruhové oscilace patří k
modelům nerozlučně spjatým s kategoriemi kreativity a komplexnosti.
Je reakcí na potřebu celostního myšlení, syntetického myšlení, živé
intuice a imaginace, prostředkem návratu k radosti, k dívání (
-divení). Teoretické části textu jsou doplněny detailními
metodickými popisy struktury devíti realizovaných modelových
projektů.
Yvona Ferencová (*1962)
V letech 1998-2004 pracovala na Oddělení práce s veřejností
Moravské galerie v Brně. V tomto období se soustavně zabývala
problematikou zprostředkování umění dětským a handicapovaným
návštěvníkům galerie. Vedle programů a projektů pro veřejnost
(Speculare - dívej se zpytuj; Otvor; Světlo; Krajina, světlo, zvuk;
Váha věcí; Noční chodci; Akrobacie Secese aj.) je také autorkou
experimentálních projektů Možná sdělení (spolu s Petrem Peňázem) a
Neviditelná příčina pro nevidomé a slabozraké návštěvníky galerie.
Od roku 2004 pracuje jako kurátorka sbírky moderního a současného
umění Moravské galerie v Brně.
Yvona Ferencová (*1962)
V letech 1998-2004 pracovala na Oddělení práce s veřejností
Moravské galerie v Brně. V tomto období se soustavně zabývala
problematikou zprostředkování umění dětským a handicapovaným
návštěvníkům galerie. Vedle programů a projektů pro veřejnost
(Speculare - dívej se zpytuj; Otvor; Světlo; Krajina, světlo, zvuk;
Váha věcí; Noční chodci; Akrobacie Secese aj.) je také autorkou
experimentálních projektů Možná sdělení (spolu s Petrem Peňázem) a
Neviditelná příčina pro nevidomé a slabozraké návštěvníky galerie.
Od roku 2004 pracuje jako kurátorka sbírky moderního a současného
umění Moravské galerie v Brně.
schovat popis
Recenze