Pražský německý básník Rainer Maria Rilke tak jako
nikdo postřehnul fenomén ztráty věci, čili to, že obecný význam
slova věc se přestal člověka týkat. S tím souvisí zásadní proměna
západní kultury, pro kterou se vžilo označení nihilismus. Ztráta
věci se odehrává za současného vzmachu techniky do...
číst celé
Pražský německý básník Rainer Maria Rilke tak jako
nikdo postřehnul fenomén ztráty věci, čili to, že obecný význam
slova věc se přestal člověka týkat. S tím souvisí zásadní proměna
západní kultury, pro kterou se vžilo označení nihilismus. Ztráta
věci se odehrává za současného vzmachu techniky do role určujícího
ontologického principu. Jediným adekvátním prostředkem a positivní
alternativou vůči tomu je podle Rilkeho umění, povýtce básnění.
Roli básníka Rilke zakládá v souvislosti s motivem noci a
blízkosti, z níž se právě věc jako taková vytrácí.
schovat popis
Recenze