Libuše Niklová patří mez ikony českého designu,
její hračky a nafukovací objekty formovaly dětství několika
generací dětí i dospělých a právem se řadí mezi jeden ze základních
fenoménů vývoje moderního umění a designu v naší poválečné
historii. Jde o klasický paradox, zná je skoro každý a málo...
číst celé
Libuše Niklová patří mez ikony českého designu,
její hračky a nafukovací objekty formovaly dětství několika
generací dětí i dospělých a právem se řadí mezi jeden ze základních
fenoménů vývoje moderního umění a designu v naší poválečné
historii. Jde o klasický paradox, zná je skoro každý a málo kdo je
spojuje s osobností Libuše Niklové. Autorka Tereza Bruthansová
monografii koncipovala jako poutavý přehled díla designérky
rozdělený chronologicky a tematicky do třech hlavních kapitol:
"Gumáčci (1954-1964)", pojednávající o malých gumových figurkách
vyráběných v Gumotexu Břeclav, "Harmoniky a verneovky (1963-1967)",
mapující unikátní sérii hraček s měchovým trupem a kolekci
dopravních prostředků inspirovaných příběhy Julese Vernea, a
"Nafukovadla (1963-1981)", představující nafukovací hračky, míče a
vodní čluny, kola a lehátka. Součástí knihy je též kapitola o
nejbližších spolupracovnících Niklové a především podrobný soupis
jejího díla.
schovat popis
Recenze