Na sklonku pontifikátu Jana Pavla II. se ve Vatikánu chystá mimořádná výstava, která má vrhnout zcela nové světlo na původ, a především pravost slavného Turínského plátna. Pár dní před zahájením výstavy je však v zahradách papežského paláce v Castel Gandolfo záhadně zavražděn autor výstavy Ugo...
číst celé
Na sklonku pontifikátu Jana Pavla II. se ve Vatikánu chystá mimořádná výstava, která má vrhnout zcela nové světlo na původ, a především pravost slavného Turínského plátna. Pár dní před zahájením výstavy je však v zahradách papežského paláce v Castel Gandolfo záhadně zavražděn autor výstavy Ugo Nogara. Jeho dva nejbližší spolupracovníci, bratři Andreauovi, jsou vtaženi do pátrání po okolnostech jeho smrti. Rozplétání okolností Nogarova objevu, který jej stál život, nás zavede do podzemní vatikánské knihovny nejstarších kodexů, kde je uchováván i rukopis Diatessaronu, tzv. Pátého evangelia, který obsahuje klíčové informace týkající se Turínského plátna. Tím však dramatický příběh, který si svou erudicí nezadá s romány Umberta Eca a napětím s thrillery Dana Browna, teprve začíná! Ian Caldwell, vzděláním historik umění, je uznávaný spisovatel. Česky vyšel jeho román Pravidlo čtyř.
schovat popis
Recenze
Když jsem ji začala číst, říkala jsem si, že má nějaký pomalý rozjezd, ale že se to určitě časem zlepší. Bohužel mě kniha vůbec nechytla. Děj byl moc rozepsaný do podrobna, skoro žádná pořádná akce, ani žádné napětí.
Vím, že to náboženství k tomu patří, ale na můj vkus tam toho bylo až moc. Jediné co mě trošku zaujalo, bylo hledání pravdy o Turínském plátnu.
Celý děj se moc táhl a bylo tam tolik zbytečných pasáží, že jsem doufala, že bude už brzo konec. A ani na konci se nekonalo žádné wow, spíš zklamání. Tolik popsaných stránek a na konci zjistíte, že úplně zbytečně. Kdyby kniha měla o tři sta stran méně a bylo tam více akce, byla by skvělá.
Vím, že to není zrovna kladné, mě kniha ale nesedla, i když anotace mě hodně nalákala. Stejně jsem si ale jistá, že si najde své fanoušky, kteří mají zájem nahlédnout do světa kněží.
A něco pozitivního jsem v tom přeci jen našla, a to to, že jsem se dozvěděla něco nového o Vatikánu. Dosud jsem nevěděla, jak to tam funguje. To je ale jediné, co mi kniha dala.