Celistvost vnímaného obrazu je pouze relativní.
Neustále skládáme dohromady jen dojem či účinek skutečnosti. Paul
Virilio v Estetice mizení zkoumá fenomény, které narušují účinek
reality a otřásají naším vnímáním. Ukazuje, že skutečnost není cosi
pevného a celistvého, že naše vědomí a smyslovou...
číst celé
Celistvost vnímaného obrazu je pouze relativní.
Neustále skládáme dohromady jen dojem či účinek skutečnosti. Paul
Virilio v Estetice mizení zkoumá fenomény, které narušují účinek
reality a otřásají naším vnímáním. Ukazuje, že skutečnost není cosi
pevného a celistvého, že naše vědomí a smyslovou zkušenost
determinují technologie. Díky nim je naše vnímaní diskontinuální,
piknoleptické. Vnímání i dojem skutečnosti jsou totiž fenomény
rychlosti. Příkladem jsou Viriliovi dějiny kinematografie či
automobilového průmyslu, ukazující rychlost jako hybnou sílu dějin
dvacátého století, pod jejímž působením se rozpadají klasické
dimenze prostoru a času.
schovat popis
Recenze