Kdybych měl tu moc, knihu bych nařídil jako povinnou četbu pro všechny rodiče, hlavně pro ty nastávající. Děsivý obraz duševního propadu západní civilizace, cesta do pekla. Přesně koresponduje se zkušeností,...
číst celé
Kdybych měl tu moc, knihu bych nařídil jako povinnou četbu pro všechny rodiče, hlavně pro ty nastávající. Děsivý obraz duševního propadu západní civilizace, cesta do pekla. Přesně koresponduje se zkušeností, kterou člověk denně zakouší, když sleduje dnešní zpitomělou populaci. Dříve lidé v dopravních prostředcích nebo čekárně u doktora četli knihy. Dnes čučí do mobilního telefonu a hrají nějakou stupidní hru. Kniha ukazuje, jak je pro dětskou psýchu zhoubné používání digitálních technologií. Jak destruuje proces vzdělávání. A ukazuje to ze dvou úhlů: Jednak z hlediska neurovědy, kde autor vysvětluje, proč klasické postupy učení jsou daleko úspěšnější, než ty dnes propagované, tj. s pomocí počítačů, tabletů etc. (Struně řečeno: klasické postupy přimějí žáka k zapojení mnohem více nervových synapsí a tím i k důkladnějšímu „zápisu“ paměťové stopy.) Druhým úhlem je empirická zkušenost s výsledky žáků. Ale nejen to: kniha je obrazem morálního marasmu nadnárodních společností, které tyto technologie produkují a následně, ve snaze o co nejvyšší zisk, je vnucují společnosti, korumpují odpovědné úředníky čímž prosazují zavedení těchto technologií do škol – a tím i další zakázky pro sebe. Konečně pak vidíme i obraz morální zkaženosti alespoň části učitelstva: žáci ze tříd, které nepoužívají při výuce digitální technologie, vykazují mnohem lepší výsledky, než ti, kteří se učí pomocí tabletů apod. Ale učitelé berou větší plat za výuku právě ve třídách, které tyto technologie používají, takže nic nenamítají (tento příklad ovšem pochází z Itálie, ne z ČR). Co dodat? Přečtěte si to, dozvíte se, jak účinně jsou duševně zabíjeny Vaše děti… (Na závěr jeden vzkaz pro Megaknihy: Opravdu nechápu, proč je kniha zařazena v rubrice „Romány – beletrie“…)
schovat popis
Objevte, jak digitální média ovlivňují naši mysl a proč je důležité tomu porozumět dříve, než bude pozdě!
Digitální technologie jsou dnes neoddělitelnou součástí našeho života - počítače, smartphony, herní konzole či televize nás provázejí na každém kroku. Avšak věděli jste, že dnešní mladiství v USA tráví u digitálních zařízení průměrně více než sedm a půl hodiny denně? To je víc než čas věnovaný spánku. Tato skutečnost otevírá otázku, jaký dopad má nadměrné využívání digitálních médií na naše mozky a schopnost myslet.
V knize Digitální demence neurovědec Manfred Spitzer představuje alarmující výsledky výzkumů, které potvrzují, že závislost na digitálních médiích může vést k výraznému poškození duševní výkonnosti a zdraví. Technologie nás totiž mohou zbavovat nutnosti duševní práce, kterou dříve plnil náš mozek. Paměť ochabuje, nervové spoje v mozku odumírají a schopnost učení u dětí a mladistvých dramaticky klesá. To má za následek nejen poruchy pozornosti, čtení a spánku, ale také úzkost, deprese či dokonce společenský úpadek.
Tato kniha je zásadním upozorněním pro rodiče, pedagogy i všechny, kdo chtějí pochopit, jaké hrozby skrývá nekontrolované používání digitálních médií a jak lze tento negativní trend změnit omezením konzumního přístupu k technologiím.
Proč právě tato kniha?
Základní poznatky o vlivu digitálních médií na mozek a psychiku mladých i dospělých.
Jedinečná analýza od renomovaného neurovědce s podloženými výsledky výzkumu.
Praktická výzva k ochraně zdraví a duševních schopností zejména u dětí a mladých.
Inspirace pro rodiče, pedagogy i širokou veřejnost, jak minimalizovat negativní dopady digitálních technologií.
Zajímavý pohled na současné společenské problémy spojené s digitální závislostí.
Hlavní přínosy knihy
Podrobné vysvětlení, jak digitální média ovlivňují mozek z neurovědeckého hlediska.
Výsledky reprezentativních studií zaměřených na děti a mladistvé.
Přehled nejčastějších následků nadměrného užívání technologií včetně psychických a fyzických obtíží.
Upozornění na společenské dopady spojené s nekontrolovaným digitálním konzumem.
Praktická doporučení k omezení digitálního zatížení pro lepší kvalitu života.
Kdybych měl tu moc, knihu bych nařídil jako povinnou četbu pro všechny rodiče, hlavně pro ty nastávající. Děsivý obraz duševního propadu západní civilizace, cesta do pekla. Přesně koresponduje se zkušeností, kterou člověk denně zakouší, když sleduje dnešní zpitomělou populaci. Dříve lidé v dopravních prostředcích nebo čekárně u doktora četli knihy. Dnes čučí do mobilního telefonu a hrají nějakou stupidní hru. Kniha ukazuje, jak je pro dětskou psýchu zhoubné používání digitálních technologií. Jak destruuje proces vzdělávání. A ukazuje to ze dvou úhlů: Jednak z hlediska neurovědy, kde autor vysvětluje, proč klasické postupy učení jsou daleko úspěšnější, než ty dnes propagované, tj. s pomocí počítačů, tabletů etc. (Struně řečeno: klasické postupy přimějí žáka k zapojení mnohem více nervových synapsí a tím i k důkladnějšímu „zápisu“ paměťové stopy.) Druhým úhlem je empirická zkušenost s výsledky žáků. Ale nejen to: kniha je obrazem morálního marasmu nadnárodních společností, které tyto technologie produkují a následně, ve snaze o co nejvyšší zisk, je vnucují společnosti, korumpují odpovědné úředníky čímž prosazují zavedení těchto technologií do škol – a tím i další zakázky pro sebe. Konečně pak vidíme i obraz morální zkaženosti alespoň části učitelstva: žáci ze tříd, které nepoužívají při výuce digitální technologie, vykazují mnohem lepší výsledky, než ti, kteří se učí pomocí tabletů apod. Ale učitelé berou větší plat za výuku právě ve třídách, které tyto technologie používají, takže nic nenamítají (tento příklad ovšem pochází z Itálie, ne z ČR). Co dodat? Přečtěte si to, dozvíte se, jak účinně jsou duševně zabíjeny Vaše děti… (Na závěr jeden vzkaz pro Megaknihy: Opravdu nechápu, proč je kniha zařazena v rubrice „Romány – beletrie“…)
Přelomová kniha, po jejímž dočtení budete mít chuť vytrhnou nejbližšímu batoleti tablet z ruky a vložit mu do pěstiček stavebnicové kostky. Tvrdá data, statistika o tom, jak hloupneme pod vlivem technologií. Svou paměť přenecháváme cloudovým úložištím, vše za nás ví Google, stáváme se degeneráty na dříve výsostném území kreativní inteligence. Tuhle knížku byste si měli přečíst spíš, než sezónní nesmysly o raw výživě. Jinak bude hůř.
super kniha, měla by si jít přečíst drtivá většina populace naší země, aby se zamysleli a zjistili, co vlastně dělají špatně! Celá kniha je TAK zajímavá, že jsem nechtěla přestat číst!
Knihu Digitální demence doporučuji všem pedagogům a rodičům (nicméně cílová skupina čtenářů je určitě širší). Doposud jsem propagovala používání tabletu, PC a interaktivní tabule ve výuce jako úžasný prostředek pro vzdělávání dětí. Po přečtení knihy se moderních technologií nezříkám, ale jsem již opatrnější a s úctou oprašuji staré osvědčené pomůcky i metody (aneb ono na té tabuli a křídě něco bude :-).
Kritickému rozboru tejto knihy sme na psychológií venovali celý jeden predmet. Štúdie, na ktoré sa autor odkazuje, vo väčšine prípadov podávajú úplne odlišné závery, tak neuveriteľné prekrútenie záverov výskumníkov sa len tak nevidí. Autor sa skrýva citáciou tých takzvaných "tvrdých dát" za odbornosť akademickej obce, pričom ju v mnohých prípadoch úplne znevažuje. Schválne sa pokúste na niektoré tie citované štúdie pozrieť a porovnať závery pána Spitzera a výskumníkov....
Když jsem začala ve forech pátrat o argumentech pro/proti technice pro malé děti, všichni velmi doporučovali tuto knihu. Tak jsem ji zakoupila a koupi doporučuji i vám všem, kdo se zajímáte o vývoj a rozvoj mozku vašich dětí. Kniha obsahuje opravdu věděcké argumenty (včetně grafů a obrazků mozků) a studie, autor je neurověděc. Kniha se přesto dobře čte a poskytne vám nový pohled na věci, které denodenně používáme a ovlivňujeme tak i naše děti. Tato kniha vám může změnit život.
Kupovala jsem na základě kladných ohlasů. Zajímavá kniha, která se věnuje tématu působení digitálních technologií na mozek, doplněná o statistiky a grafy. Bohužel (nebo bohudík?) pokrok nezastavíme. I kdyby mé děti žili do určitého věku bez těchto vymožeností, po nástupu do školního kolektivu by trpěly. Pozitivní recenzenti už možná zapomněli, jak to ve škole chodí. Samozřejmě preferuji jiný způsob trávení volného času, ale ne vždy to jde. Myšlenka ale zajímavá.
Zajímavá a pro mnohé šokující kniha, která říká pravdu o škodlivosti využívání digitálních technologií. Obsahuje výzkumy potvrzené pravdy o tom, že všeho moc škodí i v případě technologií. Např. zjištění, že zavedení počítačů do výuky ve školách nepřineslo lepší výsledky, ale spíš naopak. Každý by se měl na základě této knihy zamyslet nad tím, zda mu technologie dobře slouží, či zda se již stal jejich otrokem.
Kniha, se kterou jsem musela pracovat ve škole. K pohledům Manfreda Spitzera jsem ale velmi skeptická. V některých ohledech má bezpochyb pravdu, ale některé části knihy jsou až směšné. Ano, digitální svět, média (především ta nová), jsou nebezpečná, ale Spitzerovo podání působí spíš jako antiutopické drama Karla Čapka. Na trhu jsou určitě lepší knihy o médiích, než je tato. Rozhodně nedoporučuji jí bezmezně věřit.
25/01/2019
Kniha návstěv
Ověřené příspěvky jsou tak označené, ostatní jsou neověřené.
(Na závěr jeden vzkaz pro Megaknihy: Opravdu nechápu, proč je kniha zařazena v rubrice „Romány – beletrie“…)