Toto číslo Sešitu nabízí tři sondy do způsobů interakce teorie a umělecké praxe: 1) radikální politické proklamace dvou uměleckých skupin koketujících s vnitřní rozporností (Tereza Stejskalová, Ménage ? trois teorie umění a politiky); 2) pokusy umělecké kritiky přizpůsobit zdánlivě přiléhavý...
číst celé
Toto číslo Sešitu nabízí tři sondy do způsobů interakce teorie a umělecké praxe: 1) radikální politické proklamace dvou uměleckých skupin koketujících s vnitřní rozporností (Tereza Stejskalová, Ménage ? trois teorie umění a politiky); 2) pokusy umělecké kritiky přizpůsobit zdánlivě přiléhavý pojem odlišnému kontextu (Tomáš Pospěch, Vizualismus a jeho pojetí fotografie jako fotografie); 3) pohyb v nejasné zóně nedávného umění, kde rozdíl mezi kritikou a dějinami umění ztrácí na ostrých konturách (Milena Bartlová, Co znamená psát dějiny umění?). Číslo dále obsahuje překlad eseje Andrease Müller-Pohleho Visualismus, který doplňuje Pospěchův článek, a recenzi monografie Mileny Bartlové Skutečná přítomnost.
schovat popis
Recenze