Pohltila tě hra někdy natolik, až jsi zapomněl na svět okolo? Světem 30. let 21. století hýbe záhadný fenomén vtažení: vědomí hráče online hry se oddělí od těla a zůstane uvězněno ve virtuální realitě. Gleb neměl na výběr, nevyléčitelná nemoc ho donutila vtažení záměrně podstoupit. Ve hře ho čeká...
číst celé
Pohltila tě hra někdy natolik, až jsi zapomněl na svět okolo? Světem 30. let 21. století hýbe záhadný fenomén vtažení: vědomí hráče online hry se oddělí od těla a zůstane uvězněno ve virtuální realitě. Gleb neměl na výběr, nevyléčitelná nemoc ho donutila vtažení záměrně podstoupit. Ve hře ho čeká věčný život, noví přátelé, láska a nekonečné dobrodružství v úchvatném světě meče a magie.
schovat popis
Recenze
Děj se odehrává v nedaleké budoucnosti. Hlavnímu protagonistovi, jednatřicetiletému Glebovi, je diagnostikována nevyléčitelná nemoc a zbývá mu tak už jen pouhý měsíc života. Jako spásné řešení se ukáže záhadný fenomén vtažení, ke kterému dochází. Jde o nevysvětlitelný úkaz, kdy je vědomí hráče vtaženo do virtuálního světa. Glebovi se tak nabízí možnost nejenom nezemřít, ba naopak, žít prakticky věčně.
Kniha má velice rychlý spád. Gleb si pro věčnost vybírá hru Jiný svět, svět magie a meče. Čtenář s ním prožívá jeho první krůčky. Sleduje prozkoumávání nového světa s takřka neomezenými možnostmi, levelování a plnění questů, sbírání kořisti, osvojování nových dovedností, setkávání se s jinými hráči a tak podobně. Jeden pak musí zatlačit nostalgickou slzu. Vše ovšem není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Gleb se tak řízením osudu, nebo možná vlivem nějakého virtuálního božstva, zaplétá do intrik mocných, kteří ho svými schopnostmi i prostředky dalece přesahují. Tady už nejde o hru, ale o skutečný život. A v tom je třeba hrát, jestli chcete žít...
Kniha měla spád, jiskru. Moc se mi líbil svět, do kterého byl hlavní hrdina vtažen, svět byl nápaditý a těším se až ho v dalších dílech poznám více.
Gleb/Laith byl sympatický až někdy trochu arogantní hrdina, který neměl jinou možnost a musel být vtažen. Ve virtuálním světě poznává nové přátele i lásku a objevuje ale i jeho skryté a záludné kouty.
Co mi trochu dělalo potíž, ale to je moje chyba, že jsem se neorientovala v mnoha zkratkách a pojmech, které byly hojně používány během akčních scén. S tím mi ale naštěstí pomohl slovník, který je na konci, takže jsem nebyla za trubku. :-)
Už se moc těším na pokračující díl, který co nevidět, vyjde!
Skvěle napsané (čte se rychle, stylem napsání se vžijete do role Laitha), originální nápad (zatím jsem nečetl takovou knihu, kde můžete uvíznout ve hře navždy), dobrá zápletka, no a na konci závěr, který mě nutil si původně půjčenou knihu koupit se všemi dostupnými díly.
Dost lidí po knize sáhlo poté, co dočetlo Ready Player One a byli zklamaní. Tato kniha zaujme zejména hráče onlinovek, RPG a jiných – v knize se vyskytuje spoustu „slangu“ z prostředí mmorpg her, kniha obsahuje i slovníček pojmů pro neznalé. První polovina knihy mě mírně zklamala, jelikož mi připadalo, že spíš já sama hraju hru, než abych četla. Kapitoly o nekonečně dlouhém nabírání XP, získávání nových dovedností, přerozdělování skillů.. Skoro jak kdyby autor popisoval své zážitky z nové onlinovky. Fenoménu vtažení se věnuje jen okrajově, čekala bych, že reálný a virtuální svět se bude více propojovat, ale od chvíle, kdy je hrdina ve hře, kapitoly se věnují výhradně hernímu světu, čímž se kniha liší od RPO (který je také více propracovaný do hloubky s příběhem). Nicméně v druhé polovině se konečně objeví i nějaká linka příběhu a už to začne být zajímavější, než nudné zabíjení příšer s malými levely . Celkově jsem se nakonec bavila a nostalgicky si zavzpomínala na svoje začátky v různých onlinovkách, což byl možná i jeden ze záměrů autora