Jedna z klíčových knih 60. let 20. století, jejíž
děj je spíše známý z filmového zpracování režiséra Stuarta Hagmanna
z roku 1970. Kniha působivě zachycuje zrání mladého studenta v době
kulminující války ve Vietnamu, protiválečných demonstrací,
květinových dětí a hippiesovských ideálů. Popisuje revoluční nálady
na Kolumbijské univerzitě v New Yorku v průběhu roku 1968. Kromě
reportážního popisu demonstrací, obsazování univerzitních objektů
studenty, pochodů proti válce ve Vietnamu, policejních akcí,
zatýkání a soudních stání vkládá autor do knihy úvahy o dobru a
zlu, míru a válce, generačním rozdílu, o důvodech vzájemného
nepochopení mezi bílými a černými, a zároveň i líčí vývoj vlastního
milostného vztahu.
James S. Kunen na poměrně malé ploše vykreslil velmi působivý
obraz jedné historické etapy, která je i po takřka čtyřiceti letech
od svého vydání svými postřehy nadčasová a stále aktuální.
Hodnotu knihy dále zvyšuje i skutečnost, že autor nepatří – a
ani patřit nechce – mezi hippiesovské revolucionáře typu Jerryho
Rubina či Abbieho Hoffmana, stále si uchovává kritický (místy
značně ironický) odstup od obou stran konfliktu, takže je schopen
vidět jejich kladné i záporné stránky. Uvědomuje si i rozdílnost
cílů bílých studentů a černých obyvatel Harlemu a nemožnost
dlouhodobější revoluční koalice. Přesto se revoluce účastní,
protože si uvědomuje, že ve vypjatých chvílích prostě nelze zůstat
stranou. (Je zajímavé porovnat knihu s románem Normana Mailera
Armády noci ze stejného období.)
Kunen si nedělá žádné iluze, že by revolta mohla dosáhnout
nějakých zásadních společenských změn, a pokud by se tak náhodou
stalo, žádné velké štěstí v tom nevidí.
České vydání knihy je doplněno podrobnými vysvětlivkami a
doslovem.
Jedna z klíčových knih 60. let 20. století, jejíž
děj je spíše známý z filmového zpracování režiséra Stuarta Hagmanna
z roku 1970. Kniha působivě zachycuje zrání mladého studenta v době
kulminující války ve Vietnamu, protiválečných demonstrací,
květinových dětí a hippiesovských ideálů. Popisuje revoluční nálady
na Kolumbijské univerzitě v New Yorku v průběhu roku 1968. Kromě
reportážního popisu demonstrací, obsazování univerzitních objektů
studenty, pochodů proti válce ve Vietnamu, policejních akcí,
zatýkání a soudních stání vkládá autor do knihy úvahy o dobru a
zlu, míru a válce, generačním rozdílu, o důvodech vzájemného
nepochopení mezi bílými a černými, a zároveň i líčí vývoj vlastního
milostného vztahu.
James S. Kunen na poměrně malé ploše vykreslil velmi působivý
obraz jedné historické etapy, která je i po takřka čtyřiceti letech
od svého vydání svými postřehy nadčasová a stále aktuální.
Hodnotu knihy dále zvyšuje i skutečnost, že autor nepatří – a
ani patřit nechce – mezi hippiesovské revolucionáře typu Jerryho
Rubina či Abbieho Hoffmana, stále si uchovává kritický (místy
značně ironický) odstup od obou stran konfliktu, takže je schopen
vidět jejich kladné i záporné stránky. Uvědomuje si i rozdílnost
cílů bílých studentů a černých obyvatel Harlemu a nemožnost
dlouhodobější revoluční koalice. Přesto se revoluce účastní,
protože si uvědomuje, že ve vypjatých chvílích prostě nelze zůstat
stranou. (Je zajímavé porovnat knihu s románem Normana Mailera
Armády noci ze stejného období.)
Kunen si nedělá žádné iluze, že by revolta mohla dosáhnout
nějakých zásadních společenských změn, a pokud by se tak náhodou
stalo, žádné velké štěstí v tom nevidí.
České vydání knihy je doplněno podrobnými vysvětlivkami a
doslovem.
Jedna z klíčových knih 60. let 20. století, jejíž
děj je spíše známý z filmového zpracování režiséra Stuarta Hagmanna
z roku 1970. Kniha působivě zachycuje zrání mladého studenta v době
kulminující války ve Vietnamu, protiválečných demonstrací,
květinových dětí a hippiesovských ideálů. Popisuje revoluční nálady
na Kolumbijské univerzitě v New Yorku v průběhu roku 1968. Kromě
reportážního popisu demonstrací, obsazování univerzitních objektů
studenty, pochodů proti válce ve Vietnamu, policejních akcí,
zatýkání a soudních stání vkládá autor do knihy úvahy o dobru a
zlu, míru a válce, generačním rozdílu, o důvodech vzájemného
nepochopení mezi bílými a černými, a zároveň i líčí vývoj vlastního
milostného vztahu.
James S. Kunen na poměrně malé ploše vykreslil velmi působivý
obraz jedné historické etapy, která je i po takřka čtyřiceti letech
od svého vydání svými postřehy nadčasová a stále aktuální.
Hodnotu knihy dále zvyšuje i skutečnost, že autor nepatří – a
ani patřit nechce – mezi hippiesovské revolucionáře typu Jerryho
Rubina či Abbieho Hoffmana, stále si uchovává kritický (místy
značně ironický) odstup od obou stran konfliktu, takže je schopen
vidět jejich kladné i záporné stránky. Uvědomuje si i rozdílnost
cílů bílých studentů a černých obyvatel Harlemu a nemožnost
dlouhodobější revoluční koalice. Přesto se revoluce účastní,
protože si uvědomuje, že ve vypjatých chvílích prostě nelze zůstat
stranou. (Je zajímavé porovnat knihu s románem Normana Mailera
Armády noci ze stejného období.)
Kunen si nedělá žádné iluze, že by revolta mohla dosáhnout
nějakých zásadních společenských změn, a pokud by se tak náhodou
stalo, žádné velké štěstí v tom nevidí.
České vydání knihy je doplněno podrobnými vysvětlivkami a
doslovem.
Jedna z klíčových knih 60. let 20. století, jejíž
děj je spíše známý z filmového zpracování režiséra Stuarta Hagmanna
z roku 1970. Kniha působivě zachycuje zrání mladého studenta v době
kulminující války ve Vietnamu, protiválečných demonstrací,
květinových dětí a hippiesovských ideálů. Popisuje revoluční nálady
na Kolumbijské univerzitě v New Yorku v průběhu roku 1968. Kromě
reportážního popisu demonstrací, obsazování univerzitních objektů
studenty, pochodů proti válce ve Vietnamu, policejních akcí,
zatýkání a soudních stání vkládá autor do knihy úvahy o dobru a
zlu, míru a válce, generačním rozdílu, o důvodech vzájemného
nepochopení mezi bílými a černými, a zároveň i líčí vývoj vlastního
milostného vztahu.
James S. Kunen na poměrně malé ploše vykreslil velmi působivý
obraz jedné historické etapy, která je i po takřka čtyřiceti letech
od svého vydání svými postřehy nadčasová a stále aktuální.
Hodnotu knihy dále zvyšuje i skutečnost, že autor nepatří – a
ani patřit nechce – mezi hippiesovské revolucionáře typu Jerryho
Rubina či Abbieho Hoffmana, stále si uchovává kritický (místy
značně ironický) odstup od obou stran konfliktu, takže je schopen
vidět jejich kladné i záporné stránky. Uvědomuje si i rozdílnost
cílů bílých studentů a černých obyvatel Harlemu a nemožnost
dlouhodobější revoluční koalice. Přesto se revoluce účastní,
protože si uvědomuje, že ve vypjatých chvílích prostě nelze zůstat
stranou. (Je zajímavé porovnat knihu s románem Normana Mailera
Armády noci ze stejného období.)
Kunen si nedělá žádné iluze, že by revolta mohla dosáhnout
nějakých zásadních společenských změn, a pokud by se tak náhodou
stalo, žádné velké štěstí v tom nevidí.
České vydání knihy je doplněno podrobnými vysvětlivkami a
doslovem.
Jedna z klíčových knih 60. let 20. století, jejíž
děj je spíše známý z filmového zpracování režiséra Stuarta Hagmanna
z roku 1970. Kniha působivě zachycuje zrání mladého studenta v době
kulminující války ve Vietnamu, protiválečných demonstrací,
květinových dětí a hippiesovských ideálů. Popisuje revoluční nálady
na Kolumbijské univerzitě v New Yorku v průběhu roku 1968. Kromě
reportážního popisu demonstrací, obsazování univerzitních objektů
studenty, pochodů proti válce ve Vietnamu, policejních akcí,
zatýkání a soudních stání vkládá autor do knihy úvahy o dobru a
zlu, míru a válce, generačním rozdílu, o důvodech vzájemného
nepochopení mezi bílými a černými, a zároveň i líčí vývoj vlastního
milostného vztahu.
James S. Kunen na poměrně malé ploše vykreslil velmi působivý
obraz jedné historické etapy, která je i po takřka čtyřiceti letech
od svého vydání svými postřehy nadčasová a stále aktuální.
Hodnotu knihy dále zvyšuje i skutečnost, že autor nepatří – a
ani patřit nechce – mezi hippiesovské revolucionáře typu Jerryho
Rubina či Abbieho Hoffmana, stále si uchovává kritický (místy
značně ironický) odstup od obou stran konfliktu, takže je schopen
vidět jejich kladné i záporné stránky. Uvědomuje si i rozdílnost
cílů bílých studentů a černých obyvatel Harlemu a nemožnost
dlouhodobější revoluční koalice. Přesto se revoluce účastní,
protože si uvědomuje, že ve vypjatých chvílích prostě nelze zůstat
stranou. (Je zajímavé porovnat knihu s románem Normana Mailera
Armády noci ze stejného období.)
Kunen si nedělá žádné iluze, že by revolta mohla dosáhnout
nějakých zásadních společenských změn, a pokud by se tak náhodou
stalo, žádné velké štěstí v tom nevidí.
České vydání knihy je doplněno podrobnými vysvětlivkami a
doslovem.
schovat popis