Román Saman přináší komplexní a neobyčejný vhled do
indonéské společnosti na konci devadesátých let dvacátého století.
Děje se tak na pozadí několika příběhů, jimž dominují životní osudy
kněze Athanasiuse Wisanggeniho, který se vrací do země svého
dětství, aby tam pátral po tajemných hlasech, jež...
číst celé
Román Saman přináší komplexní a neobyčejný vhled do
indonéské společnosti na konci devadesátých let dvacátého století.
Děje se tak na pozadí několika příběhů, jimž dominují životní osudy
kněze Athanasiuse Wisanggeniho, který se vrací do země svého
dětství, aby tam pátral po tajemných hlasech, jež jako malý chlapec
slýchával. Jeho hledání však nabere zcela netušený obrat poté, co
se setká s postiženou dívenkou Up...
Jednotlivé dějové linie pomalu utvářejí jeden pestrobarevný
obraz magického světa plného neskutečných vizí, který se v
Indonésii a posléze v New Yorku prolíná se světem každodenní
reality. Kniha je plná detailů, symbolických odkazů a nechybí v ní
ani řada ožehavých společenských problémů (náboženské konflikty,
represe státního aparátu, averze vůči minoritním Číňanům) či otázka
sexuality nebo předmanželského sexu.
Toto dílo odstartovalo i nový proud literatury, který média
označují jako „sastra wangi“ (doslova „voňavá literatura“), tedy
tvorbu mladé generace indonéských spisovatelek, jež ve svých dílech
otevřeně hovoří o kontroverzních či dosud tabuizovaných tématech
tamní společnosti.
Román Saman přináší komplexní a neobyčejný vhled do
indonéské společnosti na konci devadesátých let dvacátého století.
Děje se tak na pozadí několika příběhů, jimž dominují životní osudy
kněze Athanasiuse Wisanggeniho, který se vrací do země svého
dětství, aby tam pátral po tajemných hlasech, jež jako malý chlapec
slýchával. Jeho hledání však nabere zcela netušený obrat poté, co
se setká s postiženou dívenkou Up...
Jednotlivé dějové linie pomalu utvářejí jeden pestrobarevný
obraz magického světa plného neskutečných vizí, který se v
Indonésii a posléze v New Yorku prolíná se světem každodenní
reality. Kniha je plná detailů, symbolických odkazů a nechybí v ní
ani řada ožehavých společenských problémů (náboženské konflikty,
represe státního aparátu, averze vůči minoritním Číňanům) či otázka
sexuality nebo předmanželského sexu.
Toto dílo odstartovalo i nový proud literatury, který média
označují jako „sastra wangi“ (doslova „voňavá literatura“), tedy
tvorbu mladé generace indonéských spisovatelek, jež ve svých dílech
otevřeně hovoří o kontroverzních či dosud tabuizovaných tématech
tamní společnosti.
Román Saman přináší komplexní a neobyčejný vhled do
indonéské společnosti na konci devadesátých let dvacátého století.
Děje se tak na pozadí několika příběhů, jimž dominují životní osudy
kněze Athanasiuse Wisanggeniho, který se vrací do země svého
dětství, aby tam pátral po tajemných hlasech, jež jako malý chlapec
slýchával. Jeho hledání však nabere zcela netušený obrat poté, co
se setká s postiženou dívenkou Up...
Jednotlivé dějové linie pomalu utvářejí jeden pestrobarevný
obraz magického světa plného neskutečných vizí, který se v
Indonésii a posléze v New Yorku prolíná se světem každodenní
reality. Kniha je plná detailů, symbolických odkazů a nechybí v ní
ani řada ožehavých společenských problémů (náboženské konflikty,
represe státního aparátu, averze vůči minoritním Číňanům) či otázka
sexuality nebo předmanželského sexu.
Toto dílo odstartovalo i nový proud literatury, který média
označují jako „sastra wangi“ (doslova „voňavá literatura“), tedy
tvorbu mladé generace indonéských spisovatelek, jež ve svých dílech
otevřeně hovoří o kontroverzních či dosud tabuizovaných tématech
tamní společnosti.
schovat popis
Recenze