Většinou se v učebnicích či odborných článcích
setkáváme s jednou tváří vědy – tou technickou, exaktní a neosobní.
Věda má však i svou lidskou tvář – patří k ní zákulisí od shánění
financí až po komunikaci s laickou veřejností. Autor nás uvádí do
obou podob vědeckého světa, té ideální, v níž je...
číst celé
Většinou se v učebnicích či odborných článcích
setkáváme s jednou tváří vědy – tou technickou, exaktní a neosobní.
Věda má však i svou lidskou tvář – patří k ní zákulisí od shánění
financí až po komunikaci s laickou veřejností. Autor nás uvádí do
obou podob vědeckého světa, té ideální, v níž je touha objevit něco
nového, i té "reálné", v níž jde o to přesvědčit nadřízené a
recenzenty, že to, co bylo objeveno, je důležité. Činí tak s
talentem zkušeného pedagoga i vlídně ironickým nadhledem
příslušníka anglické školy. A kromě toho nás v knize obohatí o
mnoho nových poznatků, např. proč má pulec hlavičku a ocásek, v čem
jsou si embrya všech živočichů podobná, jak fungují růstové faktory
nebo jak (ve skutečnosti) vypadá biochemický experiment, jak to
vlastně bylo s nemocí šílených krav, k čemu může být dobré
klonování ovcí a proč američtí vědci v sedmdesátých letech
dobrovolně pozastavili experimenty s rekombinacemi DNA a co z toho
vzešlo.
schovat popis
Recenze