Ve 4. třídě je nevyšší čas, aby se děti naučily pracovat s mapou. Hlavně na mapě České republiky, takže základní orientace hory,města a řeky by měla být samozřejmostí. Navíc se v tomto ročníku začínají žáci seznamovat i s českou historií. Seznámí se s dějinami Přemyslovců,z vlastní zkušenosti vím, že si většinou oblíbíli sv. Václava, asi je to tím, že se jim do paměti vryla jeho vražda... číst celé ve Staré Boleslavi. Hodně "bavili" také husité. Musím ale přiznat, že v této učebnici je strašně moc informací, které děti musí pobrat a , bohužel, pracovní sešit k této učebnici není ideální. Otázky těžké, zdlouhavé, nezáživné. Občas se jedná jen o vyhledávání a opisování správných informací z textu.
Hodně zdrařila učebnice vlastivědy pro 5.ročník. Děti by v tomto ročníku měly poznat státy v Evropě, minimálně sousední státy České republiky, seznámit se se všemi světadíly a zbytek učebnice je věnován naší republice - látka je rozdělena přehledně podle krajů, z každého kraje ve vyzviženo vše podstatné- velká města, řeky, hory,průmysl,zemědělství. Důraz je kladen na práci s makou. a dr... číst celéuhá část je věnováná české historii. Ta historická část je,podle mého názoru, hodně nahuštěná, děti musí zvládnout např. obě světové války a končí se rokem 1989. Nedílnou součástí je pracovní sešit.