Ondřej Štindl

1966

Kariéra českého spisovatele Ondřeje Štindla začala někdy v době Sametové revoluce v roce 1989. V této době se Štindl rozhodl založit vlastní rádio, jehož název byl inspirován jeho lokací, které by podávalo svým posluchačům nejnovější informace. V roce 1990 se rádio poprvé rozeznělo na éterových vlnách, v této době stále ilegální rádio získalo o několik měsíců později licenci. Dříve známé jako Rádio Stalin je dnes zapsáno do podvědomí Čechů jako známé "Rádio 1", fungující do dnešních dní. Také dnes z něj můžete čas od času slyšet Ondřeje Štindla. Ten se kromě svého podílu na tomto rádiu věnuje také žurnalistice a to od 90. let, za svou kariéru psal například pro Lidové noviny, ale i BBC. V roce 2012 poté Štindl vydal knihu "Mondschein", sci-fi román o následcích, kterým lidstvo čelí po katastrofě.

Recenze knih autora


Obrázek knihy
Řemeslně víc než slušně odvyprávěný příběh originální maximálně tak mixem již viděného, respektive čteného. Žádný velký realismus nebo psychologie se nekoná, vzhledem ke stylu knihy to zamrzí hlavně u té psychologie postav, která sice zdánlivě má dostatek prostoru, ale nijak zvlášť se nerozvijí - všechny postavy jsou v podstatě jen šachovými figurkami na šachovnici, kterou z obou stran ... číst celéovládá autor.
27/03/2020
Obrázek knihy
This book is very helpful. I have been searching for a good basic book to learn Czech for quite some time and Easy Czech definitely gets you right in there and working on it. You don't need to be in a class. The book is very self explanatory. Having a friend or spouse or dog to talk to will help you practice. ;)
21/11/2019
Obrázek knihy
Štindl to se slovy, větnou skladbou a prací s posmutnělými emocemi umí, o tom žádná. Čistě z češtinářského hlediska je radost to číst. Jen je třeba se dokázat naladit na tu jeho svébytnou melancholicky-depresivní osudovou vlnu "něčeho většího, čemu sice lze vzdorovat, ale nakonec stejně nezbývá než se poddat", kterou variuje snad ve všech svých dílech bez ohledu na formát či žánr. **br*... číst celé*
Trio zdejších příspěvků stojících na pomezí povídky a novely má však i jeden velký zápor, který z tohoto přístupu plyne. Pokud vám jde o příběh, dějový oblouk a takové ty "serepetičky", tak zde nepochodíte. Není problém, že by tu nebyly. On je paradoxně problém v tom, že se o ně autor snaží, ale není to jeho silná stránka a tak to v tomto ohledu hapruje. Naopak pocity či pražské především vyšehradské genius loci mu sednou nebývale.

V neposlední řadě je třeba zmínit i to, že s ohledem na formát platí, že ne každý z příběhů má stejnou úroveň kvality. Na druhou stranu jsou styly natolik rozdílné, že pořadí lepších/horších se bude čtenář od čtenáře dost lišit. Což je vlastně dobře.
6/11/2018